В киноизкуството понякога постигането на необходимия ефект става в противоречие с реалността
Автор: Десант
Как звучи ревът на лъва е известено най-вече чред легендарната холивудска заставка на „Метро Голдуин Майер“ (MGM). Оказва се обаче, че култовият звук, предшестващ множество блокбастъри и драми, всъщност не принадлежи на царят на животните.
През 80-те години на миналия век именитата продуцентска компания поръчва на звукорежисьора Марк Манджини да презапише лъвския рев от 1957 г. в стереоформат.
Но Марк се сблъсква с голям проблем: реалният рев на хищника не прозвучал твърде застрашително и вече не отговарял на съвременните изисквания на „фабриката на мечти“.
Манджини сравнил звука, издаван от истински лъв, с рев на тигър и открил, че последният е по-мащабен и величествен. В резултат – колкото и да е парадоксално, сегашният лъв на MGM „говори“ с глас на тигър.
Тази история за пореден път демонстрира, че звукът в киноизкуството често се формира по пътя на съчетаването на различни елементи за постигането на необходимия ефект, който понякога е в противоречие с реалността.