За бургаските пегаси и утвърдената халтура


За бургаските пегаси и утвърдената халтура
колаж Евгени Манов
17 Декември 2009, Четвъртък


Награждаването на недоносени творби е ярко доказателство, че имаме таланти, но нямаме характери
Дълго се колебах дали да подхвана отново тази тема, но както е казано във вечната книга: „ако аз млъкна, камъните ще проговорят” или най-малкото гларусите ще загракат от възмущение.


Автор: Стоян Георгиев

За какво става дума. Наскоро завърши последният преглед на неземните бургаски таланти и награждаването им с хвъркатите „Пегаси”, летящи като тяхното въображение и духовни стремления. Аз обаче си мисля, че някои от наградите бяха направо кльощави Росинанти или най-малкото като конете на Андрешко.
Най-невероятното тази година беше връчването на наградата „Пегас” за проза на Николай Фенерски за дебютната му книга „Апокалипсисът е дело лично”. Понеже успях да се запозная с автора, който ми беше най-горещо препоръчан като млада надежда на родната литература, полюбопитствах да прочета книгата му с убеждението, че това ще бъде един дебют на Достоевски с „Бедни хора”, защото при представянето на сборника с разкази Деян Енев беше сравнил поредния „шедьовър” на българската словесност именно с автора на „Братя Карамазови”. Но едно са очакванията, а съвсем друго е реалността. Единственото, което със сигурност разбрах беше, че апокалипсисът в никакъв случай няма да отмине българската литература. Сред неоспоримите напъни на автора за осмисляне на битието ни и някои наистина прогресивни идеи, се натъкнах на такива словесни бисери, че не мога да устоя на изкушението да зарадвам с някои от тях любезните читатели:
„Абе, брат, ти си мъж за три жени – две да те държат и една да ти сере в устата”. Интересно мислене. А кой ще държи автора да не пише подобни гадории? Вероятно прецизната ни литературна критика?
И още:
„И магазин ще отворят... ще продават консервирани лайна.” И това време може да дойде, Фенерски, стига да се задържи на власт новото ни правителство. Ти само гледай и записвай. Личи си, че познаваш Алек Попов. При него тези човешки продукти се предлагат в контейнери.
„В него, виждате ли, се борели две души – на ангел и на демон. Приятелите му е трябвало да предусетят наближаващата шизофрения и да го уредят на лечение в Алпите”. (Това се отнася за великия Яворов). А кой ще излекува в Алпите Фенерски и литературните ни критици, които го сравняват с Достоевски?
И накрая символ-веруюто на новоизлюпения писател:
„Да не пиеш означава да живееш като идиот. Да си противоестествен и пластмасов като вегетарианец”. За пръв път чувам такава възхвала на алкохолната зависимост. А какво да кажем за изявени трезвеници като Левски и Вапцаров? Те явно нямат никакъв шанс в ценностната система на Фенерски.
Е, сега нека да поразсъждаваме как ненадминатият ни литературен критик Светлозар Игов е допуснал подобна пошлост да се награди с „Пегас”? Би трябвало да го дам като задача на читателите. Поредният звездомански набег на столичен критик, който в писмото си до Леа Коен не се свени да провъзгласи романа си „Елените” за най-добрия в нашата литература за всички времена. Какъв неподражаем пример дава той всъщност на напористия и недодялан момък Фенерски? Нима го съветва да чете класиците и добрите стилисти като Флобер и Хемингуей, или му казва: „Пиши, моето момче, и не се бой! Ти си наш човек, как няма да те оправим”. Добре, господин Игов, ами кой ще я оправи родната ни литература, която вече е заприличала на смърдящо бунище или на кочина (нека използвам тази любима думичка на Фенерски) от бисерите на подобни автори? Или ще ми отговорите гневно: „Не хвърляйте бисера си на свинете”. Така ми отвърна веднъж вашият колега Михаил Неделчев, като му обясних, че неговата любима бургаска авторка почти никой не я чете. А той ми се сопна, че невежа бил българският читател, та не я разбирал. Добре де, но как този „невежа” разбира Йовков и Елин Пелин тогава? Наскоро четох една статия на Румяна Емануилиду, която надълго и нашироко ни обяснява как Христо Фотев готвел рибена чорба, как се разтушавал със зевзеклъците на Пандира, как се радвал на градинката си и ред други неща. Сякаш не е по-важно, че Фирдоуси е написал „Шах-наме”, а дали е обичал пилаф или ряпа. Но обожествяването на нашия бард вече се е превърнало в добър бизнес, защото само няколко реда под рибената чорба, разбираме, че Фотев най-много ценял прозата на Керана Ангелова. Дали е така никой не знае, но по този начин издателката си я прехвалва най-нескромно, като твърди, че тя е написала най-добрия български роман. Тук вече, за да не се получи конфликт между авторите на тези два бестселъра, ми се струва, че трябва да теглим жребий или да отстъпим първенството на дамата от куртоазия и кавалерско чувство.
Господин Игов, за разлика от госпожа Коен, аз съм чел вашата история на литературата още като студент, но не смятам, че трябва толкова нарцистично да се влюбвате в себе си, за да не заболеете сериозно. Кой тогава ще връчва литературните награди в Бургас? Ще осиротеем без вас. Твърдението ви пък, че написването на една история на литературата е нещо много по-трудно от написването на един роман е доста пресилено, защото нали преди да има милиони шекспироведи по земята би трябвало все пак да се е родил поне един Шекспир. Бих се радвал, ако ни представите  вашия „Крал Лир”. Аз с удоволствие бих го прочел. Уверявам ви.
Награждаването на тази недоносена творба на Фенерски е ярко доказателство за онова, което казваше друг един не по-малко надарен от вас историк на българската литература - Боян Пенев, - че у нас има таланти, но няма характери. Не виждам как може да се награждава подобно произведение при очевадни дефекти и липса на всякаква естетическа стойност. Дори и на моменти авторът да има интересни възгледи за съвремието ни, което наистина не е никак розово, аз не виждам адекватната художествена  форма, нито пък някаква грижа или работа над нея. Историите му за лели, чичовци и бебета, както и личните му терзания и спомени все още не са литература. Какво носят те на  българския читател? Абсолютно нищо.
Нима навсякъде около нас има само „копелета”, „сополиви циври”, „пръдли”, „кочини” и т.н.? Или както вярно го беше казал Михаил Лермонтов в едно свое стихотворение:
Чии портрети те рисуват?
Къде такива думи чуват?
Но даже и да е било –
защо ни е такова зло?
И така, да пожелаем на г-н Фенерски да държи бодро фенера на модерното национално изкуство, а около него да се носят като буйни вакханки родните литературни критици и да си блъскат един други главите, докато изтрезнеят от звездоманията си.
На добър час!


В категории: Коментари

40
Коментара по темата

Добавете коментар

Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Моля, въведете защитния код
40
19.12.2015 13:01:44
0
0
ПОЗДРАВЛЕНИЯ ЗА АВТОРА НА ТАЗИ БРИЛЯНТНА СТАТИЯ! МНОГО ВИСОКО НИВО!
А ТОЯ БЕЗДАРНИК ФЕНЕРСКИ Е ВРЕМЕ ДА СПРЕ ДА ПИШЕ, НЕЗАВИСИМО ОТ НАГРАДИТЕ С КОИТО ГО ОТРУПВАТ!
ЗАЩО ДА СЕ МЪЧИ ОЩЕ МОМОЧЕТО, КАТО НЕ ГО БИВА!
39
БУРГАЗЛИЯ
30.04.2013 09:05:28
0
0
БРАВО! ПРЕКРАСНА СТАТИЯ!
38
случаен
23.08.2010 14:23:23
0
0
Какво да му коментираш на тази помия и посредственост. Само посредствеността може така да замеря с камъни
37
бургазлия
06.06.2010 10:36:31
0
0
на кака уф ще й кажа да отвори книгите на стоян георгиев, които се вече пет и да види за какво иде реч. самият факт, че романът му "митническа сага" свърши по книжарниците през 2002 г. за десетина дни е показетелен дали е бездарен или не. само че гръбнакът му е твърд и на никого не се кланя като фенерски и подобни бездарници.а такива тъпи кудкудячки като кака уф под път и над път!
36
уф!
03.04.2010 14:36:51
0
0
За какво й е дотрябвал на Катя Касабова този бездарен човечец Ст. Георгиев - и на Валери Симеонов за какво му е? Останалите журналисти в Скат-а плюят, ама има и за какво понякога. Пък този седнал да оплюва най-кадърните си колеги! И за какво, да го питаме - щото той и 1 книга не може да продаде от смешните си ужасни писаници и за-виж-да... И май все едни и същи имена му бодат очите на него... Писателите в града вече го знаят и му се присмиват на поразия.
35
i.w'dek
25.01.2010 22:02:48
0
0
Хе-хе, статии от бившия митничар Стоян Георгиев и той разсъждава на тема халтура и то сигурно неслучайно по телевизия СКАТ
Хе-хе-хе
34
25.01.2010 21:58:40
0
0
Хе-хе, статии от бившия митничар Стоян Георгиев и той разсъждава на тема халтура и то сигурно неслучайно по телевизия СКАТ
Хе-хе-хе
33
iakim
03.01.2010 15:30:33
0
0
Абе критикярино ...
Ти къ критикувъш нешта дека ни си усетил , ни си видел и непучуствал
Незнааш ли бе Стуене че свинкъта са гледа у кочина
Ти пюнко не требва а критикувъш нешта кои ни си видел , ни си чул , а и не усешташ...
Што си не водиш предаваньету у вашта си телевизиа и а са не занимаваш с нешта дека не са за тебе
Остаи мунчето да си пише книгата па нека ората дека я четът а са исказват...
Пустарай са у телевизиата - А Северо-Западна Блъгариа си а устави на назе си
Ниа си живеем у нея и си и знаам прублемите- Н.Фенерски са упита а ви а престави и на вазе ма виа не пуемате
Верну е че има и орица дека не моат без пиьенье - ма ти зададе ли си вапроса Штое така ?
Критикерството Стуене неа за тебе - упитай и ти а напишеш нешту така афтентичну и са надай а имаш читателе , а не критикере куту тебе
Ай саз здраве си устани у Бургъс и знай че у СевероЗападна Блъгариа ти не си дубре дошол...
А ниа сме и ного густоприемни ...
32
бай хуй
22.12.2009 18:46:10
0
0
фенерски е най-лайняният български автор, а феновете му са пълни капути!
31
Пасящият трева бизон
21.12.2009 09:12:20
0
0
Фенерски наресъл един митмичар простак, сега Митничарът отнръща на удара.
Бива ли така, Фенерски, още на шекта страница?
30
брусненин
20.12.2009 20:56:00
0
0
читатела май си направи едно "ръкоблудство"![lol]
29
АМА!
20.12.2009 18:16:06
0
0
През коментар надолу - този така наречен Читател си е самият Ст. Георгиев. Ама, той си е!Ако не е той, ще е един от неговите трима-петима клакьори, които неизменно звънят във всяко негово толкова жалко, страдащо от непрофесионализъм и парвенюшко напъване предававане по скат, щото няма кой друг нормален човек да се обади и да коментира бръщолевенията му. Този самодеец губи на телевизията ценно време, което може да бъде оползотворено за друго по-важно, ама, не е луд който яде зелника...
28
галина
20.12.2009 12:46:32
0
0
Някак не мога да си представя, че редовият читател на възвишени произведения, пълни с "Ох!" и "Ах!", ще напише коментар, нашарен с "мръсните думички". По-скоро авторът на статията се опитва да се прави на това, което мисли, че са почитателите на Фенерски. Май последните ще се окажат доста културни и възпитани хора в сравнение с литераторите [bouncing] А може би не е схванал дълбочината на "историите му за лели, чичовци и бебета". Мога да изброя много "творби", които не са литературни, но се изучават като такива, но г-н Георгиев, като виден познавач на българската литература, би трябвало да ги знае.
Освен това, статията не струва - нито като статия, нито като коментар, нито като стил, нито като тема (то такава има ли?).
27
читател
20.12.2009 09:32:55
0
0
аз добре познавам творчеството на стоян георгиев, чийто роман "митническа сага", когато излезе преди осем години се изкупи в бургас само за две седмици, та се наложи второ издание. той е председател на писателски съюз. издал е сборник с разакзи, пиеса и сихосбирка. предаването му е на доста високо за такива като глуповатия фенерски ниво. освен това стоян георгиев има национална награда на съюза на свободните писатели в софия за драматургия. и най-малко може да страда от завист към тази посредствена и просташка книжчица. колегите му го познават като лоялен и безкомпромисен човек. винаги е подавал ръка на по-младите таланти. така че тези хорица, които тука се изреждат да словоблудстват по негов адрес просто не са познали. а аз си мисля, че зад тях стои един и същ нещастник - самият бездарник николай фенерски.
26
дончо
20.12.2009 09:15:27
0
0
много диванета брей, начело с пишман-писателя фенеропомиряски. ами нали бати бойко казваше: такъв е матриала! такъв е - лайнян.
25
маргарита иванова, пазарджик
20.12.2009 09:13:09
0
0
явно доста помияри са се народили в нашата държава, щом консервираните лайна на бездарника фенерски толкова много им харесват. да си ги ядат с апетит за нова година.
24
Галина
19.12.2009 14:40:15
0
0
Към неизвестния под мен - Вие прочетохте ли книгата? А прочели ли сте някой вулгарен роман? Не говоря за тези на Христо Калчев, които си вървяха с подзаглавието "вулгарен роман".
23
19.12.2009 10:54:48
0
0
Що бе? Прав е човекът - аман от копи пейст на вулгарните романи! Да пробва другаде да свети Фенерски! А на един там долу,дето се заиграва с Йовков и Пелин - не така, байновото, за такива като теб още Алеко е писал: Пази Боже, сляпо да прогледа! Дайте го по- с горната глава, не със силикона![lol]
22
Ама!
19.12.2009 06:33:36
0
0
Ама появи се чудо невиждано в бургас, наречено стоян георгиев. Нема такъв другаде, така да оплюва колегите си писатели. Фенерски трябва да е изключително доволен, защото въпросният господинчо псевдописател Георгиев по този начин хвали - като оплюва най-кадърните. Завистник нали, всички вече го знаят. Изживява се като фалшива звезда той самият: телевизионно предаване, в което си личи колко е бос под черепа, сега и този вестник, който уж е орган на патриотичния печат в бургас, пък оплюва всичко качествено бургаско чрез мерзкото перо на въпросния.[bouncing]
21
брусненин
18.12.2009 22:43:42
0
0
Абе,другарю Георгиев-види се,майкя ти та не е родила,ами та е изсрала,ма не е та доносила,та за тва си излел такова редко!Кой па тебе ти право даде да съдиш и обиждаш,сине на бургаска вретенарка?!Кое та толко възмути и огорчи в книгата на Фенерски?Или кат виде,че за говна е писано си мислиш,че има некакво лично послание към лигавата ти натура?Уйо сплескани,виж пръвом от какъв човек и за какви ора е писана таа книга,па после ги яж с двете шепи,ако сакаш.Ако не си разбрал-от векове четенето не е привилегия на "избрани" и таа книга не е писана та да я четат само Лили Иванова,Евгени Минчев или...Азис.Думите и изразите,от които превзето се възмущаваш са неизменна част от ежедневието на всеки нормален човек,освен,ако в Бургас не "дефекирате фекалии".Язе лично(па вервам и по-големата част от човечеството) "сера говна"!Па ти продължавай да ги едеш!!Пустиняк!
20
ЛОМНЯК
18.12.2009 21:53:05
0
0

Според мен, една награда се дава по заслуги! Прави се номинация на различни автори и компетентно жури(от специалисти) гласува кой да я получи! Тоа суглумин,или нещо е недоклатен ,или нещо страда от комплекси( че е недоуценен, некой нещо му не е догледал творчеството,ако въобще има такова) ! Що кво е казал шопа :- Дайте ми на мене да намирам маана!!!
Абе ,Стоянчо, сине недоклатен,колко време прекара Ти в Северозападна България ,та толко добре опозна тамошните хора и техния фолклор, говор и бит?!? И колко време ти отне да прочетеш разказите на гн. Фенерски, та толко дълбоко вникна в " дъбокия" смисъл на героите ,които са описани там?!? А и друго,не се ли замисли,поне за малко,че това може да са преразкази на действителни сучки и събития от живота на автора или на негови близки и приятели?!? Бих ти дал един съвет, пий си хапчетата редовно! Когато критикуваш някого,преди това се поинтересувай от кой край е и особеностите на обитателите му!
Благодаря за вниманието!
19
Чвора
18.12.2009 20:29:50
0
0
Абе Бай Хуй, тупан сдуан бургаски къде мозъко ти се е изсушил като рибарски мъда от прословутия морски бриз.Ква култура бе,кои сте вие та ша ми претендирате за култура.Фотев-умрял в мизерия понеже бургаските културтрегери си чоплът носа и си праат топчета от цифки и ги съзерцават начело с ВЕЛИКИЯ дрисльо дето се е изходил в недуразуменитео наречено статия.А не си мърдат тлъстия гъз да направат нещо стойностно за тоя човек.П.Дубарова, лека и пръс на детето,дето го намесвате у таа лайняна история-уби я дебелоочието на същите бургазлии.Морски деликатеси- секви блювни дето преработват сичките лайна омазани в нефтопродукти в бургаския залив и дето вие се надпреварвате да го окъкате.Яще си ги.Ние ще си ядем свинско и агнешко.А Елин Пелин и Йовков тръгнаха от същото това село за да станат хора.И тях критици са ги оплювали.Така че критика-затварай си устенцата пълни с гнили кариозни зъбета и си задръж критиките за собствената персона.Айде чао че тука ми замириса на гнили водорасли и разложена риба.
18
Галина
18.12.2009 17:04:10
0
0
Искрено се надявам някой ден аристо-интелектуалците като Вас, г-н Георгиев, да кацнат на селската земя, откъдето са тръгнали, и осъзнаят най-накрая, че светът нито започва, нито свършва с Вашата личност и Вашите невероятни познания по европейска литература. Втръснало ми е от "литератори", които ми рецитират чуждоземни стихове на вековна възраст и смятат, че са изключително запознати с литературата. Втръснало ми е и от хора, които вадят две думи от контекст и плюят като конски мухи по чистото стъкло на прозореца. По тази логика трябва да изкараме някои герои на Вашите любими писатели садистични убийци и рецидивисти.
Без срам ще заявя, че не прочетох докрай тази статия, както спрях преди 7-8 години да чета критическа литература, писана от умници като Вас. Запознаването с литературни творби е къде-къде по-интересно и ползотворно.

Кака Пена и robinson - главните букви вероятно са нещо крайно непознато за Вас. Доколкото виждам и от "стила" Ви, идеално се вписвате в извадените от контекста "лайнарски" изрази, че и приличате на един и същи човек.
17
а!
18.12.2009 16:54:09
0
0
И какво гледа главния редактор на този вестник, та не озапти злобарчето, дето се прави на критик. Такива и онакива били бургаските писатели, само той голямата вълна.Поне да беше писател. Оплювко злобен и завистлив.
16
кака пена
18.12.2009 14:43:15
0
0
абе откъде изскочи този помияр фенерски? не ни стигаха нашите бургаски бездарници, сега и този северозападен говняр! аман!!!
15
robinson
18.12.2009 14:16:02
0
0
господин фенерски защо не кенсервира лайна, ами е тръгнал да пише книги? той явно си е роден за говнян майстор, а не за писател.
14
бай хуй
18.12.2009 13:41:23
0
0
поздравявам автора за хубавата статия, защото солено е натрил носа на тези продавачи на консервирани лайна. да си ги ядат фенерски и компания; ние в бургас предпочитеме морските деликатеси. у нас все пак имаме изкуство, имаме фотев и петя, а не кочини, пръдни и лайновози. а елин пелин и йовков са класици, които пръдливото недоносче и сополанко фенерски никога не ще достигне. да ви го начукам на всички лайнянковци и на вашия убит "писател", дето за никакъав хуй не става.
13
Bushman
18.12.2009 11:02:18
0
0
Чесно, я таа статиа не можа да е дочетем до край, що яд ме фана. Кольо мое малко да е попресолил манджата, ама па е по-близо до истинскиа живот, отколко автора Стоян. Баце Стоене, ако некога се престрашиш да уленеш и некоа селска северозападна кръчма, точно тиа приказки че чуеш, къде се възмущаваш от тех. Така прикаат живите и истински ора по нашиа край. Ако за тебе това е "пошлос" - седи си у кабинета и си пиши статийте. Ако има кой да ги чете...

Аде със здраве!
12
Дуда
18.12.2009 10:37:07
0
0
Уважаеми г-н Георгиев,
Вие явно сте невероятно позеленял и кисел човек, който прекарва доста безсънни нощи измъчван от омраза и завист към всички и всичко около него.
Защото подобни думи един нормален, щастлив, освободен и отворен към съвремието човек, не би могъл да сътвори и да събере на едно място.

Г-н Георгиев, да не би да имате запек?
11
уйна
18.12.2009 08:49:33
0
0
Толкова тенденциозна и злобна статия отдавна не бях чела. Трудно ми е да запазя добрия тон, затова предпочитам да замълча, смрадояка го е казал добре - какво разбирате вий, "изтънчените" бургазлии от северозападна душевност? Разбирате колко свиня от кладенчова вода, както се казва в любимия ми Северозапад [chewinggum]
Аз лично се радвам, че има млади и талантливи хора, които в това трудно време намират сили да пишат и то как!!!
10
Илюшин
18.12.2009 08:23:22
0
0
МИ освен да цитирам най-убавата бургаска музикална фомация:

Стига сънува, стига бълнува!
В кръчмата пак си пийнал, май...
Лягай, Стояне! Утре кой ще стане -
лехата с пипера кой ще прокопай?

И те така те....
9
Смрадояк
17.12.2009 23:25:45
0
0
Бургазлии не моа разберат северозападната душа и да си скинат гъзеца блъив... Све че ръкат и пюват. Тава е офанзива не само срещу Фенерски, ми и с-у сички които аресват четивото. Блювайки говна с-у ньего, блюват и срещу назе. А некой за да блюва говна, значи е ял говна. За да е ял говна, значи неко е срал у теа Уста. Преносно. Е кво говориме тагава... Критици познавам много. Традиционни и нетрадиционни. Специалисти по "Народна критика", такива минали курсове по "Американска славянокритика", както и природни феномени, дължащи своята критичност на геомагнитното поле. Имат допълнително образувани слюнчени жлези, силно изразен позив за блюване и кисел поглед. Никога и от нищо не са доволни. Квото и да ньги кажеш, не си прав. Винаги ти нагнетяват чувство за вина и винаги они са жертвите. А ние не можеме да разбереме, че тава същество (по-надире описаното) се храни, като ръка, плюе и блюва. Отделяйки, дефакто оно поема! Све е на обратно. Щом се почувстваш виновен и оно яде од тебе, кине мръволе. Яде от твоето благоприличие, че го не пцуваш, яде от тава че го тръпиш... Кък е тоя "ръковия" дето критикува една творба, писана от душа и срце, така са и други подобни нему. Знайни и незнайни, любители и професионалисти блювачи... Който блюва, значи не може да смели. НЕ може да преработи раната, а бръза да е изфръли...
8
Един Северозападен Пустиняк
17.12.2009 22:18:27
0
0
На автора на статията Г-н Георгиев мога да кажа да отиде до оня магазин да си купи няколко консерви с лайна да се скрие някъде да си ги яде и да не пише глупости по вестниците защото човек който не е издал нито един стойностен труд не може да оценява труда на другите.А Николай Фенерски ще стане велик български писател вервайте ми.
7
masok
17.12.2009 22:15:26
0
0
стояне,ти де живееш у тоя град от де се пръкна бре.ти чул ли си за северозападна българия.такива като теб там не виреят.що ли ше попиташ.ми тесногръдите комунисти ги изедоа торлаците.............
живуркай си ,на нас не пречиш.пречиш си сам у собственио живот..........морето е близо ..............
6
Чвора
17.12.2009 21:50:19
0
0
Кой е тоя Стоян Георгиев?Щото Фенерски поне е написал книга която се чете с удоволствие.А творението на лицето Ст.Гиоргиев е от типа,,лебец яж водица пии,дий воле дий".Поредното доказателство ,че критик е човек който не може да пише,но учи останалите как се пише.
5
Самотока
17.12.2009 21:45:21
0
0
тенденциозни твърдения много далеч от орбитата на литературната критика , която е чужда на автора на статията без да познава конкретиката и проблематиката - гравитацията е слаба и немощна да противодеиства безвъздушното простраство и вакуума който струи от недодяланите слова ... има криза и тя е личностна ... има криза в човешкия материал
4
Винолей
17.12.2009 21:23:49
0
0
Стоян Георгиев дали е чувал за литературни похвати като ирония? Днес няма място за елинпелиновско писане. Защото животът и реалността не са елинпелиновски. А всички, които бързат да заклеймят и да хвърлят камъни - нека първо сами погледнат за какво иде реч. Не е честно да се хвърлят такива нелитературни обвинения само за да се освободи натрупаната негативна енергия. Творбите на Фенерски ги има в интернет - за да сме обективни. А Игов съвсем не е случаен човек. Това е положението, погледнато спокойно. Другото са евтини емоции.
3
Пегаско
17.12.2009 20:14:28
0
0
Авторът на тази статия е толкова яко прегърнал дядо Вазов и Елин Пелин, че всичко написано след тях той мери от тяхната камбанария. Абе Стояне, литературата има развитие. Съгласен съм, че Игов е самовлюбен и лигав критик.Каквото му кажат това издига в култ. Пък нали му и плащат общински пари, иначе едва ли ще прочете бургаските автори. Не се учудвам,че той посочи за награда Фенерски и Сухиванов, като ги издигна на пиедестали - велики новатори. Сега се надявам от 2010 година да няма и сп.Море, че да не печатат пръдните на техните хора.
2
дааааааааа
17.12.2009 19:01:53
0
0
Супер! Добре че написаното остава. Така след време ще се знае каква празна глава е носил на врата си авторът й. Който си мисли, че като превъзнася Елин Пелин може да надрасне воловете от разказите му
1
литературен критик
17.12.2009 11:52:03
0
0
неворятно добра статия!
Последно Публикувано
Горещи дискусии
Вестник Десант от 2009 Всички права запазени. Уеб дизайн, уеб програмиране, опитмизация за търсачки