България отдавна е известна като страна на абсурдите. При всичките ни тегоби, грижи и бедност на 26 юни отново ни се предлага поредния гей парад, срещу който обаче този път Българската Православна църква излезе с остро становище. Защо нашият народ, при всичките му сериозни проблеми, трябва да се занимава с някакви си сексуални отклонения е доста тъмно и неясно. Почвата обаче за подобни издевателства беше постепенно и целенасочено подработена през годините на прехода от чалга халтурата и нейните покровители.
Да се прави гей парад е все едно да се организира парад на лудите, бесноватите и уродливите. Защо не направим парад
на инвалидите, на содомитите...? Ама така било в Европа. Те в Европа да си правят и по-големи дивотити, ако щат. Нас това какво ни засяга? Защо е нужно едно недъгаво малцинство да се налага над целокупния български народ с извратените си щения? Още повече, че то има всички граждански права като останалите хора: нито е малтретирано, нито е преследвано. Защо трябва да се утвърждава уродливото и противоестественото за сметка на здравото и красивото в името на някаква си криворазбрана „толерантост”?
Но как чалга индустрията успя да промие мозъците на голяма част от населението ни дотам, че то да приема лигавенето на две еднополови същества за нормални? Как тя се вмъкна като троянски кон в нашия живот и го разби отвътре, как изгриза като червей всякаква напредничава мисъл и усет за красота? Но връзката между чалга и безумието не е случайна. Не е случайно и това, че само четири дни след гей парада ни очаква друго „велико” събитие под егидата на учиндолския глумец и шут Слави Трифонов, който вече се изживява като културна институция. Това е същото продажно момче, което наложи чалгата в милото ни отечество къде зад маската на патриотизма, къде под трелите на обработения фолклор, къде под чадъра на хумора и сатирата. В крайна сметка Славчо изпълни със завиден жар заръките на задкулисните си господари, мразещи до смърт всичко изконно българско. Зад гърба му несъмнено се спотайват тежките сенки на Мърдок и Сорос, които за нищо на света не желаят просперитета на нацията ни, а само нейното опростачване, унищожение и гибел.
На 30 юни Слави Трифонов ще проведе „кастинг” за чалга звезди под надслова „Стани попфолк звезда”. Този надслов може да се преведе така: „Стани послушна силиконова метреса, не ставай от нашите легла, дери се до припадък, защото така или иначе не гласът е най-важното, а телесните дадености”. Засега кандидатите са 8000 души. Можем да си представим какво означава тази огромна цифра за малка държава като нашата, именно – абсолютен упадък на културата и духа на нацията ни. Повечето кандидати са жени между 17 и 35 години, които са с най-различни професии - балерини, шивачки, продавачки, касиерки. Мъжете пък мечтаят да станат чалга звезди, за да завоюват женските сърца. Те са готови да се откажат да бъдат зъболекари, военни, крупиета, инженери, за да вият нощем в кръчмите и да записват лустросани клипове. Няма да се спирам на жалкия външен вид на певачките – той е хем кичозен, хем смешен. По-важното е, че всяка една от тях не кара лек амтомобил под 100 000 лева и не взима хонорар за една нощ под 5000 лева. Да не говорим за страничните доходи като жрици на Венера. Кой обикновен българин днес се радва на такова финансово благоденствие? Някой професор от БАН, работник, селски труженик, лекар или учител? Затова и Слави ще се гаври до умопобъркване с тези 8000 кандидати за славата.
Главното, което се прокламира и налага чрез чалгата, е агресията. Самите изпълнители и техните опекуни не се отличават нито с благ характер, нито с морален живот, нито с много ум. Ще спомена само няколко примера в подкрепа на моето твърдение. „Габриела и Ивена си спретнаха пердах пред многобройна публика” – четем в списание „Нов фолк“. – Двете попфолк певици се хванаха за косите и си резмениха по няколко шамара”. Водещата на „Горещо” Венета Райкова пък е заплашвана от чалга певиците заради идеята си да пуска в своето предаване отдавна забравени клипове на най-актуалните „фолкгърли”, за да се види какви проскубани кокошки са били в началото идолките на 90 % от днешните юноши и девойки. „Хазартният бос Коко Динев изгони половинката си Емилия от казиното на хотел „Принцес” в София, тъй като чалга звездата му носела лош късмет” – удивлява ни още едно потресаващо заглавие. Не трябва да забравим и странното поведение на фолкпевицата Теодора на миналогодишното издание на „Пирин Фолк – Сандански”, която се отказа от участие, тъй като по регламент трябвало да бъде с национална носия. Като добавим това, че в текстовете на песните често има отявлени призиви за насилие и кровопролитие, че се възхвалява дрогата и необуздания разврат, можем да си дадем сметка откъде избуя и изригна у нашите деца тази непонятна агресия. От силиконовите им идоли и техните алчни и тъпи проковители.
Но има нещо още по-страшно. Това е кудкудякането на нашата псевдоинтелигенция, която клъвна въдичката на тарикатите от „Пайнер” и „Ара аудио студио”, като започна да си чуди на чалга музиката, да я анализира, коментира и в крайна сметка да я приема и възхвалява. Ако някога Любен Каравелов в един свой пътепис се отвращаваше от „гнуснавите кючеци”, днес етномузикологът Венцислав Димов, който работи в БАН и е водещ на предаването „Фолк магазин” по Дарик радио, ни зарибява, че чалгата скривала комплексите на българина, че той бил един необразован варварин, комуто тя била невероятно нужна, заедно с ракията и салатата. Да, уважаеми г-н Димов, само че ние не сме ориенталци и нямаме нищо циганско в кръвта си. Не ни внушавайте вашите нафталинени тези, които не отговярат нито на историческата истина, нито на народопсихологията ни. На обикновения българин тази музика не само му е органически чужда, но и дълбоко противна. Прав е големият ни музикант Теодосий Спасов, като казва, че чалгата съсипа всичко у нас и посегна на нашата култура и самосъзнанине. По-лошото е, че към тях посягат и такива умници като вас. Теорията ви за експериментите на Азис, на Данчо Гъмзата и Илия Баровеца, на Нелина и Кали също не издържат критика. Да ми говорите за „чалга икони”, на които някое забогятало парвеню ще хвърли 5000 лева за вечер, вместо да ги даде за благотворителност или изкуство, е не само нахалство от ваша страна, но и отявлен цинизъм на фона на положението на нашия народ. Неговата смотана интелигенция пак го предаде „за една паница леща”. Но нали вие, г-н Димов, открихте миналата година в СГХГ скандалната експозиция „Изкушението чалга”, където други изперкали мозъчета на „модерни” живописци ни убеждаваха, че „чалгата се явява изключително богат материал за съвремнното изкуство”. Не знам какъв материал може да ви поднесе чалгата и какво вдъхновение, но по-ужасяващото е, че в учебник по музика за трети клас от 2004 г. вече можем да прочетем следния актулен текст, вдъхновен без съмнение именно от този жанр:
Вървял в балкана нейде Кумчо Вълчо
с бухалка във ръката и мобифон.
Той търсил хубавата Кума Лиса,
шефката на публичния дом,
че месец вече рекета не плаща
Кокошката с пломбирания зъб,
а Баба Меца - шефа на бореца
останала е тя без мед.
На какво възпитава децата ни подобен текст – на любов към природата, към родителите или към отечеството? На възвишен вкус или естетика? Или на подмолна агресия и тъпотия от най-висша проба – все неща, превръщащи човека в предмет, в разменна монета, в тяло без душа, без емоции и чувства, в манипулируем робот? А всички знаем кой води непрестанна битка за човешките души и тяхната участ на земята и отвъд.