Без национално самочувствие няма нация и няма държава
Николай Хайтов бе категоричен, че „без национално самочувствие няма държава, няма нация“
10 Март 2016, Четвъртък
Трябва да има държавна политика в образованието
В средата на XVIII в., в далечната тъмна епоха на турското робство един монах прозря, че за националното самоосъзнаване на поробения български народ от голямо значение е да знае историята на своя народ.
През 1762 г. Паисий Хилендарски завършва своя епохален труд „История славянобългарска“. В манастири и тайни места се извършват стотици преписи на историята. Българинът научава, че не е бил винаги безправен роб, че България има славна история, имала е велики царе, пълководци, забележителни военни подвизи, постижения в просвета и култура и своя писменост. Научава и за историческото дело на Кирил и Методи, с което може да се гордее.
През всичките робски 500 години народът ни непрекъснато се е борил да разкъса веригите на робството. Всичките бунтове са описани в една кратка история, издадена през 1926 г. по случай 50-годишнината от Априлското въстание с автор Недко Каблешков, първи братовчед на Тодор Каблешков преживял Априлското въстание, а след освобождението завършил правни науки, публицист и общественик.
Големият българин Георги Раковски – патриот и високообразована личност, въвежда нова тактика в борбата за освобождение – организиране на четническо движение.
Подготвят се и се въоръжават чети, които се отправят към Балкана, водени от легендарните войводи Панайот Хитов, Филип Тотю, Хаджи Димитър, Стефан Караджа. Но става ясно, че с въстания в отделни райони и с чети от по 100-200 души не е възможно да се излезе срещу многобройната модерно въоръжена турска армия, башибозуците и черкезите, та да се освободи България.
Васил Левски гениално прозря най-верния път, по-който трябва да се осъществи нашето националноосвободително движение – чрез организиране на масово народно въстание. И Апостолът започва да обикаля България, като създава повече от 200 революционни комитета в села и градове.
И след страшното му бесило борбата не спира. Неговото дело продължават Бенковски, Волов, Каблешков, Ангел Кънчев и много още верни народни синове. За да се стигне до април 1878 г. и кървавото потушаване на всенародното въстание.
В Европа достигат сведения от цариградски кореспонденти, че в България са извършени нечовешки варварски зверства от турците. Въпросът се разглежда в английския парламент. За да се провери верността на тези сведения в „Дейли нюз“ изпраща в България своя специален кореспондент Дженюариъс Макгахан.
Той пристига в Пловдив през юни и до ноември посещава всички пострадали места. По същото време страната ни посещават американският консул в Цариград Скайлер и английският консул Беринг. Техните дописки от пострадалите райони напълно се покриват с тези на Макгахан.
Неговите сведения са от очевидци, чужди консули, чиновници по железници и от останалите живи българи и с едно точно безпристрастие описват турските изстъпления и жестокости. Въздействието на репортажите му в Европа е толкова значимо, че с право се твърди, че именно те довеждат до ускоряване на събитията до началото на Руско-турската освободителна война. И с право Макгахан е наречен „Освободител на България“.
Цялата ни 500-годишна история под ятагана на турците от XIV до XIX век е турско робство. Всички измислици за, „съжителство“, „владичество“, „присъствие“ са глупости, които не е възможно да изкажат хора със здрав разум. Такива определения на турското робство могат да дадат целенасочено и умишлено само агенти на чужда държава, които работят срещу нашата национална сигурност. А фактите показват, че такава агентура работи от много години.
Чуждите агенти в нашето образование имат за цел децата на България да бъдат полуграмотни, прости, без духовни ценности, с консуматорски морал, без българско национално самосъзнание. А нашето училище трябва да подготвя високоинтелигентни млади хора с богата духовност, българи патриоти.
Безспорно е необходимо е да има държавна политика в образованието и да се изработи нов закон, да се напишат нови програми и издадат нови учебници по история, литература, география, философия, психология.
Министерството на образованието е длъжно да изпълни своята високоотговорна задача, защото както казва Николай Хайтов: „без национално самочувствие няма държава, няма нация“.
Съгласен,съм с доц.Христина Колева,че в България е имало турско робство,а не съжителство или владичество.От 1422 год.турският султан с войската си е прокудил след битки царете ни Константин и Фружин от гр.Темско или Пирот с земите по Западна Стара Планина.Турските султани насила са били български царе и не са питали иска или неиска туй нещо българският народ.По българските градове е имало турски войски аскер ,а по доста села турски башибозук и ок.1856 до 3-март 1878 год.и черкези.Георги Раковски е писал-Храбри български народе-в старост-стари царски времена при бълг.царе ти тежко иго влачиш днес.Ако,гледаме филма Под игото от 1 до 9 епизоди-сниман 1990 год.потушаването на въстанието в гр.Клисура от башибозука то сие било насилие над невинни цивилни българи,жени,деца,старци,които не взели участие в сраженията-робство геноцид.[bluescreen]
1
playboy targovez rentier arbi
10.03.2016 15:48:48
0
0
ami dobre e bes emozii da se napravi tresvi ozenki na tesi 500 godini tursko osmansko sultansko vreme na robstvo okupazia robstvo igo vladishestvo neshelano prisastvie nemirno sashitelstvo i da se vidi kak moshem optimalno da imame dobri targovski otnoshenia s turzia kojato e nash sajusnik polinia na nato kakto i garzia kojato ima 450 godini podobna istoria no s tasi raslika she v garzia shivejat edva njakolko desetki hiljadi turzi a v balgaria sagrashdanite ni koito se opredeljat kato s turski proishod sa njakolko stotin hiljadi taj kato sled parvata svetovna vojna si rasmeniha po njakolko miliona izselnizi ot turzia v garzia i ot garzia v turzia no az lishno shelaja da shiveja po kurorti kato sveti konstantin i elena madejra malorka ibiza kanarite santa margarita a ne na balkanite no se radvam da ima mir i blagodenstvie v balgaria i na balkanite i v evropa i v zelia svjat zashtoto bjah trudovak i dori ne sam obushavan na otbrana i samootbrana taj kato ne stava s kirki lopati motiki kakvito ni davaha v kasarmata no moshe da se proshete v interneta mnogo material po otbrana i samootbrana kojto se interesuva ot tova