Лора Крумова разгроми „Атака”


Лора Крумова разгроми „Атака”
14 Юни 2013, Петък


Понеже не могат да управляват без гласа на Волен Сидеров, Станишев и Местан осиновиха довчерашния си смъртен враг

Автор: Велизар Енчев

Да коментираш политика Сидеров е мисия неблагодарна и на момента опасна. Защото от него може да се очаква всичко. Разполагайки с милиони от държавната субсидия, той не само щедро ги харчи за партийни и други дела, но и завежда десетки съдебни искове срещу всеки, дръзнал да оспори божествения му произход.
Колкото и невероятно да звучи, той се изживява като месия, пратен тук, за да ни просвети и оглави. А който се опълчи срещу тази амбиция, Сидеров ще го вразуми, той знае как, с какви хора и с какви средства.

Подобни илюзии звучат ненормално, но вече осма година виждаме с очите си колко абсурдно е поведението на този човек. На моменти абсурдът минава всякакви граници на цивилизованото общуване и се изражда в истерия. Каквато бе истерията срещу репортерите на СКАТ Теодор Ангелов и Мария Цветкова.
Затова изпитах истинска наслада от телевизионния дуел в Би Ти Ви между Лора Крумова и лидера на „Атака". Един журналист се изправи очи в очи със Сидеров и му каза истината за него. Истината за бруталното му поведение към политици и новинари, което е достойно за презрение.

Уви, когато става дума за презрение, две партии в Народното събрание са адвокати на Сидеров - БСП на Станишев и ДПС на Местан, зад когото наднича вечният Ахмед Доган.
Понеже не могат да управляват без гласа на Сидеров, Станишев и Местан осиновиха довчерашния си смъртен враг и даже го обявиха за спасител на демокрацията. Пази Боже от такава демокрация, в която един насилник раздава правосъдие!
Преди да си намери майстора в студиото на Лора, Сидеров си позволи нещо нечувано за българския парламентаризъм. Разменяйки остри реплики с депутата Ивайло Московски, атакистът отправи обида, заради която би трябвало незабавно да бъде отстранен от пленарната зала за поне три заседания.

Слизайки от трибуната, Сидеров отиде при Московски и го нарече "мангал мръсен". За обща изненада, водещата заседанието Мая Манолова не използва позицията си на заместник-председател на парламента и дори не укори виновника.
Това е чудовищен скандал, разкриващ истинското лице на столетницата. Тази партия флиртува с циганите и купува гласовете им, но всъщност презира ромската общност.
Тя допуска в храма на парламентаризма вулгарния език на Сидеров и даже го толерира. Защото без него трябва да отиде на нови избори, от които панически бяга.

Още не бе заглъхнала позорната реплика на Сидеров и той отново сътвори скандал. Лидерът на „Атака"  тръгна заканително към бившия здравен министър Десислава Атанасова по време на дебата за замразяване на депутатските заплати.
След гласуването Атанасова поиска прегласуване със следната аргументация:
"Моля за повторно гласуване, тъй като имаше народни представители от „Атака”, които не се включиха в гласуването за намаляване на своите заплати. Само преди няколко дни от тази трибуна Сидеров твърдеше, че ще предложи депутатите да получават минимална работна заплата. Искам прегласуване, за да може г-н Сидеров да се включи, защото в противен случай това е демагогия..."

След като Атанасова седна на мястото си, лидерът на „Атака” тръгна застрашително към нея. До сблъсък не се стигна, защото квесторите застанаха между бившия здравен министър и лидера на „Атака".
Сидеров обаче не се задоволи с обяснението си към Атанасова и обходи всички депутати на ГЕРБ, докато сипеше обръщения, останали нечути от журналистите и зрителите.
Десислава Атанасова се оплака, че е била заплашена и предложи на председателя на парламента да го отстрани от заседанието. Нито Михаил Миков, нито заместничката му Мая Манолова чуха тези думи. Поради което Сидеров се размина с наказанието за непристойно поведение.

Ако в случая с Московски Сидеров упражни вербално насилие, в казуса "Атанасова" той бе на крачка от физическата сила. Засрамени от хулиганските рецидиви на коалиционния си партньор, червените депутати опитаха  да му сложат усмирителна риза.
На 12 юни народните представители решиха да санкционират депутатите, които поругават достойнството на парламента.
В Правилника на Народното събрание бе записано, че председателят може да отстрани за повече от едно заседание, но не повече от три, народен представител, който оскърбява Народното събрание или държавния глава и призовава към или упражнява насилие в залата или в сградата на Народното събрание.

И докато се чудих кога пак ще избухне гневът на атакиста и коя ще е следващата му жертва, той се появи в студиото на Би Ти Ви и седна срещу Лора Крумова.
Очаквайки медиен комфорт, Сидеров получи няколко крошета, които го нокаутираха. След като си позволи да съветва водещата да се занимава с домакинска работа, а не с журналистика, и започна познатата си тирада срещу СКАТ и Валери Симеонов, бременната Лора го постави на мястото.

Ето този култов диалог:
Л.К.: Извинявайте, вие четири години ли мислите да го дъвчете едно изречение на Валери Симеонов.
В.С.: Това беше поводът. Явно вие сте съгласна, че избирателите са лумпени, което е скандално между другото. Една национална медия, водеща казва, че избирателите на „Атака" са лумпени.
Л.К.: Вижте, ако сте достатъчно добър журналист, би трябвало да не вкарвате думи в устата ми.

В.С.: Това ли твърдите, че са лумпени? Вие сте съгласна с Валери Симеонов.
Л.К.: Аз ще ви кажа какво твърдя. Аз твърдя, че начинът, по който вие се държите, не избирателите на „Атака", а вие се държите като лумпен.
В.С.: Валери Симеонов нарича лумпени избирателите на „Атака". Ние питаме.
Л.К.: Аз ще стигна малко по-далече и ще ви кажа, че не Валери Симеонов, не думите...
В.С.: Чакайте да ви обясня, тези кадри.

Л.К.: Не електората, вие, господин Сидеров, се държите като лумпен в момента.
В.С.: Това е доста махленско поведение от една водеща да ме нарича лумпен. Макар че за мен няма никакво значение. Защото вие няма как да ме обидите. Вашето ниво е просто такова, че няма как да ме обидите.
Л.К.: Така е, аз съм една домакиня.
В.С.: Но е скандално, че водеща на национална телевизия си позволява да нарича политик, лидер на парламентарно представена партия лумпен. Това, мисля, че се случва...
Л.К.: Скандално ли е за вас?

В.С.: Това, мисля, че се случва за първи път в Би Ти Ви и предполагам ще бъде много показателно за зрителите ви, за СЕМ, за вашата аудитория и за обществените нагласи.
Л.К.: Винаги има първи път. Радвам се, че ви изненадах с нещо. Само, че в случая казвам, че се държите като лумпен.
В.С.: С вашето махленско поведение няма, какво да ме изненадате. Въпросът е, че вие взимате страна и сте тенденциозни. Вие показахте скандално. Не искате да обясните защо искам извинение от вашия приятел Тео Ангелов.

Л.К.: Вярно ли е, че когато един ден сте отишли в телевизия СКАТ, сте влезли скромно?
В.С.: Не, не е вярно. Това са измислици.
Л.К.: След това ситуацията се е променила.
В.С.: Това са измислици на тая личност.
Л.К.: Вашата бивша съпруга също помогна за това да видим едни документи в публичното пространство...За Капка какво ще кажете? За нещата, които тя изнесе като информация по отношение на вашите командировки и разходи.

В.С.: Показвате тези кадри. Аз ви обяснявам ...
Л.К.: Той казва, че сте били много скромен в началото, отивайки в СКАТ.
В.С.: Той не може да знае, тъй като той не беше там.
Л.К.: Вашият стандарт се е променил рязко.
В.С.: Той не беше там и никой не го забелязваше.
Л.К.: Да ви припомня данните, които изнесе госпожа ...
В.С.: Няма как да ми припомняте нещо, което аз знам по-добре от вас.

Л.К.: ... бившата госпожа Сидерова...
В.С.: Теодор Ангелов лъже.
Л.К.: ... за командировки, в които вие сте ходили с Деница Гаджева, за страхотни разходи от 700 евро на ден, които са правени в парижки хотел и т.н. Извинете, но...
В.С.: Не се занимавайте с лъжи и спекулации, драга Крумова, защото влизате в числото на клеветниците и за това нещо аз съм осъдил вече няколко човека.
Л.К.: Може и с вас да почнем да се съдим.
В.С.: Във вашата телевизия осъдих Слави Трифонов на трета инстанция, както знаете за лъжа и клевета.

Л.К.: Значи можем да почнем ние с вас на първа.
В.С.: Ще осъдя и вас и това ще стане...
Дълго мислех как да коментирам този дуел. Но се отказах. Нека читателят сам отсъди.
И да не забравя: ако Конституционният съд не касира проведените на 12 май парламентарни избори, четири години Волен Сидеров ще пише законите в парламента и ще решава кое е добро и зло.
Четири години, през които ще бъдем управлявани от особа, която не може да управлява себе си.

Анализирай това
Един журналист се изправи очи в очи със Сидеров и му каза истината за него. Истината за бруталното му поведение към политици и новинари, което е достойно за презрение.


В категории: Анализи , Горещи новини

3
Коментара по темата

Добавете коментар

Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Моля, въведете защитния код
3
Koko
18.06.2013 17:02:34
0
0
Щом Десант се обедини с БТВ значи сърбат от едно гърне попара, дробена от Сорос. Е няма нужда да си играете на патриоти.
2
Коко
18.06.2013 16:58:00
0
0
Госпожата наистина се държи просташки, но това за жалост отдавна е възприето в българските медии. Такова поведение в западните медии при цялата им перфидност, лицемерие и двоен стандарт, е невъзможно, задължителен е добрият тон. Освен това, ми е чудно защо най големият ви враг е Атака. Страната е пред колапс, пред гражданска война, народът е полужив от икономически и физически(цигански)тормоз, а вие воювате с Атака. Това ли ви е родолюбието и грижата за България? Явно и вие искате избори до дупка, дано се намери и за вас парче от отънялата баница, а народа, кучета го яли. Управлението на България в момент като сегашния може да привлече само малцина хора, които се нагърбват с кръста на невероятна отговорност и тежък всеотдаен труд или мнозина безотговорни егоисти, които търсят само лични облаги и са готови на всякакви предателства. Вие сте явно сте от втората категория.
1
Славчо Кънчев Пеевски, бащата
14.06.2013 13:33:32
0
0
Г-н Кънчев, съгласен ли сте с обвиненията, че синът ви Делян Пеевски налага медиен монопол чрез компанията си "Нова българска медийна група"?

- Медиите у нас престанаха да са самостоятелен икономически проект, от който се търси печалба. Когато те се финансират с оглед на получаване на определен икономически резултат, минаващ през избори, тогава собствениците им могат да си позволят това нещо. Защото, както беше изнесено в печата, медийната група на Делян работи с кредити от Корпоративна търговска банка. Всъщност те нямат собствени пари, не са и на печалба даже. Печалбата не е непосредствено от реализацията на продажбите и от реклама. Тя ще бъде опосредствана, когато те извършват определена пропагандна кампания и да кажем, по време на избори някои спечелят. Тези, които печелят, са финансирани от други, които имат интерес тези политически кръгове да спечелят. После вложените пари се връщат към тези, които са финансирали политиците. Една част от цялостната счетоводна сметка минава като загуба за дейността на медиите.

- Споменахте за Корпоративна търговска банка, какво знаете за връзката на сина ви с нея?

- Корпоративна търговска банка съществува благодарение на това, че над 70% от държавните институции и фирми, както и някои общински фирми държат разплащателните си сметки в нея. Сигурно помните колко бързо БНБ реагира след изказването на американския посланик Джеймс Уорлик за монопола на КТБ. Те излязоха с официална декларация още на следващия ден, че това е намеса във вътрешните ни работи. Слагането на държавните пари и дори тези на публични институции като общини не става просто така. Това е един дирижиран процес.

- Защо точно в тази банка?

- Това е подробност. Ако не бе станала връзката между Делян Пеевски и Цветан Василев, е щяла да стане между Пеевски и човек от друга банка. Пак щяха да се съберат пари от държавни институции и фирми. Тези имена са случайни, въпросът е, че процесът съществува и се дава възможност да съществува, след като на държавно ниво се концентрират парите в една банка
Това всъщност е направено още чрез Закона за обществените поръчки. Там има една вратичка, оставена не случайно.

- Каква е тя?

- Когато се правят тръжни процедури в сферата на услугите, има граница от 90 хиляди лева. Когато поръчката е под тази сума, кандидатите не трябва да минават през търг, а се избират чрез договаряне. Таксите, които плаща една фирма или държавна институция за една година за обслужване на разплащателна сметка, са много по-малки от 90 хил. лв. По тази причина не са длъжни да правят търг. Всъщност те взимат банката като изпълнител на услуга, но сумата е под 90 хил., затова не обявяват тръжна процедура. От друга страна, след това като схема се договаря, че една държавна фирма, примерно, внася 2 млн. и 6 месеца няма да оперира с тях. Внася ги на разплащателна сметка, като договорката е устна. Тогава банката може да сложи тези пари на депозит. Така тя получава един ресурс почти без пари – като депозит на много ниска лихва или въобще без лихва. След това ги раздава като кредити на висока лихва – 12–16%. Печалбата за нея са тези 4–5%, които иначе би платила на държавна фирма като процент заради депозита.
Тези пари може да ги раздели между себе си и различни ръководители на партии, които са довели държавните или общински фирми и на някои изпълнителни директори на общински или държавни фирми.

Ирена Кръстева, Славчо Кънчев и новороденят Делян Пеевски

Дори да им даде половината от тези 5%, които не плаща като ресурс, тя пак печели доста!
Именно с тези пари се оперира, а не направо с държавните пари. Защото тях те не могат да раздават. Така се покриват загубите на медийните групи. Партията, която е на власт, съсредоточава фирмите в тази банка, тя от своя страна финансира чрез кредити една медийна група, която пише удачно за партията, която е на власт. По този начин тя се задържа и има възможност да върти различни икономически операции, които носят облага на прочутия кръг от фирми на Ахмед Доган. Вече обаче не е неговият кръг, а някой друг кръг. Тези фирми печелят пари, за да захранят партията, когато има нужда при следващите кампании. Това е цялостен комплекс.

- Това е затворен кръг.

- Да. Не се търси по отделните звена да има икономическа възвращаемост и печалба. Например на отделен вестник или направо цялата медийна група. Търси се крайният резултат.

- Тоест това е търговия с влияние?

- Медийното влияние се трансформира в пари. Властта възлага определени обществени поръчки и назначава хора на добре платени длъжности. Целият механизъм има измерение в пари.

- Казвали сте, че се отричате от сина си Делян Пеевски, защо?

- Не, не е за отричане, ние просто се движим в две различни посоки и няма как да се срещнем някога.

- Чували ли сте се с него наскоро?

- Не, не поддържаме отношения. Няма за какво да си говорим.

- На 31 г. той вече е мултимилионер и ръководи медийна империя, как стана така?

- Не разполага с никаква империя от медии, той просто е менажер. Напротив, всичко е твърде режисирано там и ако реши да прави нещо непозволено, той ще бъде махнат оттам. Той е в един механизъм.

- Имате ли идея как навремето Ирена Кръстева стана шеф на тотото?

- Интересувайте се за лицето Сократис Кокалис. Той беше един от водещите, успели мъже на Гърция. Той има една фирма, която се нарича "Интраком". Тя купи голяма част от собствеността на Васил Божков в "Еврофутбол". Една от фирмите в "Интраком" се нарича "Интралот". Тя е собственик на румънското тото. Ирена Кръстева пък е близка с Кокалис. Той се познаваше и със Симеон Сакскобургготски, като се говореше, че част от финансирането на предизборната кампания през 2001 г. е от него. По едно време Кокалис искаше да купува българското тото. По някаква причина се появиха и други интереси и Милен Велчев се отказа да го продава.
По линията Кокалис – Симеон Сакскобургготски и познанството им с Ирена Кръстева стана всичко. Делян е бил съученик със сина на Галя Дичева, личен прессекретар на семейство Сакскобургготски.

- Как се свързаха след това Пеевски и Кръстева с Ахмед Доган?

- Това си е една стандартна процедура. Хора, които са се проявили като добри менажери, могат да прекрачват от партия в партия. Делян не е идеолог нито на НДСВ, нито на ДПС. Той е един мениджър на финансови операции и може да е навсякъде.

- Защо тогава точно в ДПС? Няма ли да се прехвърли към ГЕРБ?

- ГЕРБ условно са силните на деня, но те може да си отидат. В Корпоративна търговска банка има и арабски капитали, а те са доста стабилни. Нефтът скоро няма да свърши. От друга страна, ГЕРБ не е така отдавна свързан с някакви по-мощни икономически групи. Това е само фасада – че е свързан с Доган, и сега не отива при ГЕРБ! Там има някаква финансова кухня, която определя интересите му.

- Добре, но как синът ви успява да се справи с ръководството на цяла медийна група?

- Там работят някакви журналисти, той им казва как да пишат. Той е обяснил какво му харесва, от време на време ще промени посоката на това, което иска. Свежда до тяхното знание.
В медията той не оперира със средства, а провежда, както вече казах, насока на писане. Предполагам, че той има и друг бизнес. Тук по-скоро чрез правенето на медии той доказва, че заслужава да му се предоставят и някакви други възможности. Това е всъщност дългът, който той изпълнява, за да получи наградата някъде другаде. Не се търси печалба, от медии няма как той да си прави парите.

- След като са свързани с толкова партии и групи, на кого всъщност са лоялни Делян Пеевски и Ирена Кръстева?

- Верни са на себе си. Това е много важно – човек да знае каква цел има и да я следва.

- Споменахте, че не поддържате контакт с Делян Пеевски. Откога и защо?

- От 1999 г. Той започна да тренира финансови операции и ме ощети с 10 хиляди долара. Изгуби ги. Меко казано, ме ощети, аз се изказвам много омекотено. Човек има доверие на сина си, дава му 10 хиляди долара да ги занесе някъде, а той в един момент забравя да ги върне. Не ме интересува в какво ги е вложил. По това време още не работеше нищо.

- Разбрахте ли от него къде са отишли тези пари?

- Не, не съм искал обяснение. Защо трябва да ми дава обяснение, той просто трябваше да ми ги върне. Аз не съм любопитен човек. В съда се правят такива неща, а аз не съм го съдил. Просто прецених, че той е нарушил доверието ми.

- Защо толкова дълго време държавните пари не се местят от Корпоративна търговска банка?

- Има кръгове, които упражняват контрол, и за тях е без значение коя партия управлява. Те имат механизмите да оказват такова влияние, че смяната на властта да не влияе върху някакви територии и да няма промяна. Затова разплащателните сметки на държавата стоят толкова дълго време в КТБ. Не случайно след толкова обвинения за корумпираност към предишното правителство на тройната коалиция Бойко Борисов не премести сметките от тази банка.
Това е доказателство, че той е свободен в своите решения в някакви не много широки граници.

- Доколко са близки Бойко Борисов и Делян Пеевски?

- Те имат общи интереси. Могат в даден момент да имат общо политическо поведение, но колко ще продължи този период ,диктуват личните им интереси и пръстенът от икономически среди, на които те извършват сервизни услуги.

- Прокарва ли Делян Пеевски интересите на премиера Бойко Борисов чрез Корпоративна търговска банка?

- По-скоро Делян Пеевски и Бойко Борисов прокарват нечии други интереси. Те нямат напълно независими собствени интереси. В зависимост от това колко успешно обслужват чуждите интереси получават дължимото. Те не са самостоятелни играчи.

- Но играят заедно.

- Не точно, защото те в определен момент изпълняват сервизни услуги. Нито Борисов, нито Делян Пеевски разполагат с ресурси от стотици, да не говорим милиарди, така че не биха могли да бъдат голяма икономическа тежест. Делян просто управлява една медийна групировка, която създава благоприятна психологическа атмосфера за определени икономически операции. В неговите медии се реализира манипулация на масовото съзнание. Това се показа преди и след парламентарните избори, когато първо линията беше много нападателна срещу Борисов, а след това всичко се смени. Обяснимо е и защо сега не се отразяват протестите по един обективен начин.

- Завеждали ли сте дело срещу Ирена Кръстева и Делян Пеевски за корупция?

- Да, пратих им един меморандум през 2003 г. Имах документация за финансови нарушения. Твърдях, че Кръстева има фирми, които не е регистрирала в данъчното и не е плащала данъци.
Те задействаха един принцип, че най-добрата защита е нападението, и подадоха сигнал, че съм ги заплашвал. Тази история привърши преди две години и се доказа, че прокуратурата изпълнява поръчки. Прокуратурата замете следствието и в аргументацията за прекратяване на досъдебното производство пишеше, че еди-коя си фирма не дължи данъци. Това е нормално, при положение че не е регистрирана в данъчното.

- По времето, в което Пеевски бе заместник на Емел Етем в Министерството на извънредните ситуации, го обвиняваха в злоупотреби. Вие какво знаете по въпроса?

- Подал съм сигнал срещу него в прокуратурата за евентуални големи злоупотреби, докато е ръководел Държавния резерв. Засега отговорът е, че ще започне следствие, но не се знае докъде ще стигне, защото Пеевски все пак има депутатски имунитет.

- Не ви ли е страх за живота ви?

- Не. Делян Пеевски разглежда хората от гледна точка на собствения си интерес, а аз не представлявам някаква заплаха за начина, по който живее. Проверете обаче какви собствености е придобил във време, когато е бил на държавна работа – има няколко имота в Бояна, апартамент на ул. "Гладстон" неголям, един голям, в който живее, и мисля, че има още един. Това стана в рамките само на няколко години...

- Защо Делян Пеевски се скара с вас, а запази добри отношения с майка си?

- Делян Пеевски има една майка – Ирена Кръстева, и доста бащи, като негов много важен баща е Ирена Кръстева. Един от неговите бащи е и Цветан Василев. При тях разликата в годините е достатъчно голяма, че да има заменяемост и бащата да получи един дивидент, след като се оттегли. Делян е израснал след 1989 г. в действителност, в която имаше примери за обогатяване чрез финансови машинации - законни или не. Социалната действителност създаде такива като него.

Делян Пеевски е депутат от ДПС, следовател от Националното следствие в отпуска, бивш зам.-министър на Емел Етем в Министерството на извънредните ситуации. Чрез открита или прикрита собственост владее над 60 процента от пазара за разпространение на вестници в България. Собственик е, официално или пак чрез трети лица, на "Телеграф", "Монитор", "Политика", "Уикенд", "Всеки ден", "Меридиан мач", "Борба", "Черноморски фар", "Минаха години", "Втора младост", телевизиите ТВ7 и ББТ, сайтовете BNEws, "Всеки ден"... Според медийни публикации е свързан със скорошната продажба на вестник "Стандарт" и сайта "Блиц". Свързват го и с приватизацията на "Булгартабак", а пак според медийни публикации стои зад покупката на футболен клуб "Левски". Съдружник е със собственика на Корпоративна търговска банка Цветан Василев.

Славчо Кънчев е баща на депутата от ДПС Делян Пеевски и бивш съпруг на Ирена Кръстева. Той е председател на управителния съвет на Асоциацията за борба против корупцията. От години г-н Кънчев не общува с наследника си и майка му.

Със Славчо Кънчев разговаря Анна Стоилова.

Интервюто е публикувано във в. "България днес".
Последно Публикувано
Горещи дискусии
Вестник Десант от 2009 Всички права запазени. Уеб дизайн, уеб програмиране, опитмизация за търсачки