Докато присъства на откриването на съвместната си изложба с още четирима творци във вторник, културният министър Вежди Рашидов се похвали, че е намерил „едни европари“ и се е заел с тях да реализира битуващата от години идея за изграждане на музей на тоталитарното изкуство.
Само преди няколко броя, по повод инициативата на димитровградския градоначалник
да направи алея на монументалното изкуство от епохата на тоталитаризма, ДЕСАНТ излезе с предложение Альошата в центъра на Бургас незабавно да бъде командирован за столицата на бригадирската младост. Но замисълът на Рашидов несъмнено е много по-мащабен и предполага къде-къде повече атракции от предвидената за целта алея в Димитровград. Така например, след като се потрошиха милиони, достатъчни – да речем – да бъде асфалтирана половин София, само и само да се взриви мавзолея на Георги Димитров и помен да не остане от него, сега ще доживеем неговото възстановяване. И естествено се очаква тъкмо той да стане основна атракция в бъдещия музей, наред с восъчната фигура на героя от Лайпциг. Министърът предвижда под бетонния бункер до софийския КАТ да инсталира вратите на съборения мавзолей, които лично закупил, и да възкреси саркофага на Димитров, както и мрачната атмосфера в бившия храм за поклонението пред вожда. „А на един екран ще текат кадри: как българският народ за 24 часа изгражда това, манифестациите, вълненията, плачът на хората на погребението му, след това изгарянето на Димитров, събарянето на мавзолея...“ - лее мечтите си Веждито.
А народът се пита, подобно на двамата шопи от известната история с яденето на жабата – защо трябваше да се водят драматични битки за разрушаването на яката бетонна постройка на упокойното място на интернационалния лидер, след като сега ще хвърляме пари да се реставрира нейния дух и интериор. Пък и вместо восъчна фигура, си имахме автентичната мумия на Димитров... Абе, що направо не вземем пак да си закачим рубинената петолъчка върху бившия партиен дом и да върнем статуята на Ленин на бившия му едноименен площад в столицата, че поне да прави компания на бронзовата дама, олицетворяваща св. София.